HARMAN PHOENIX 200 - ревю
HARMAN PHOENIX 200 е чисто нов цветен негативен филм с чувствителност от 200 ASA с истински аналогов вид и усещане! Това е първият по рода си цветен негативен филм по процес C-41, направен изцяло от емулсия на касета в технологичния завод на HARMAN в Мобърли, Великобритания. С него компанията бележи един напълно нов етап от своето развитие. От HARMAN представят PHOENIX 200 като експериментален филм, който тепърва предстои да бъде усъвършенстван.
Получаваме един от първите бройки в България и решаваме да тестваме Phoenix незабавно. Екипирам се с Nikon FM2 с обектив Voigtlaender Color Skopar f/2.8 28mm и решавам да направя един бърз тигел в центъра на София, след което да проявя филма и да ви представя резултатите възможно най-скоро.
Още при зареждането на филма виждам, че той е в метална кутийка, която е DX кодирана. Прави впечатление специфичният зеленикаво-жълт цвят на лентата, който е нетипичен за негативен филм. От производителят казват, че филмът няма оранжева маска за разлика от останалите филми. Изщраквам филма в рамките на час и половина и бързам към фотото да го проявя. Прибирам се в офиса да сканирам филмът. Предварително се запознавам с предоставената от производителя информация за препоръките при сканиране. Тях може да свалите в PDF тук. За съжаление информацията представлява точни настройки на комерсиалните фото скенери Noritsu и Fuji, а не гид за необходимите корекции. Въпреки това успявам да се ориентирам и започвам сканирането. Използвам VueScan и Nikon Coolscan V. При сканиране в режим на цветовете „автоматична корекция“ резултатите бият в зелено, което е очаквано имайки предвид, че както вече споменах филмът няма оранжева маска. Корекциите трябва да направя ръчно като използвам инструмента за баланс на бялото. С две думи мога да кажа, че т.н. обръщане на негатива изисква проби и настройки за да добиете горе-долу приемливи резултати. От получените снимки мога да направя следните заключения. Harman Phoenix 200 е филм с изключително едра зърнеста структура, силен контраст, който е близък или дори надхвърля този на диапозитивен филм. Усещането от филма е наистина ретро и цветовете намирам за интересни за определени вид снимки и проекти. Трябва добре да се имат предвид характеристиките на филма за да планирате снимките внимателно. Не очаквайте никакъв детайл в сенките или в светлите участъци! Относно експозицията, имам дълбоки съмнения, че този филм е с чувствителност 200 ASA. За това говори и препоръката на производителя, който твърди, че филмът може да бъде сниман от 100 до 400 ASA. Аз лично не искам да си представям резултата при 400 ASA, а бих препоръчал филмът да бъде сниман на 100 ASA за по-добри резултати. Огромните усилия на HARMAN да създадат напълно нова емулсия, която се прави в техния собствен завод заслужава адмирациите на всички фотографи, които снимат на филм. Филмът е интересен и си заслужава да бъде тестван, но Phoenix 200 все още е много далеч от амбициите на компанията да се превърне в конкурент на Kodak GOLD 200. По-скоро филмът не трябва да не бъде сравняван, а възприет като един наистина нов филм, от който трябва да имаме нови очаквания.
София, Nikon FM2, HARMAN PHOENIX 200
София, Nikon FM2, HARMAN PHOENIX 200
София, Nikon FM2, HARMAN PHOENIX 200
София, Nikon FM2, HARMAN PHOENIX 200
София, Nikon FM2, HARMAN PHOENIX 200
София, Nikon FM2, HARMAN PHOENIX 200
София, Nikon FM2, HARMAN PHOENIX 200
София, Nikon FM2, HARMAN PHOENIX 200
София, Nikon FM2, HARMAN PHOENIX 200
София, Nikon FM2, HARMAN PHOENIX 200
София, Nikon FM2, HARMAN PHOENIX 200
София, фотографът Николай Трейман, Nikon FM2, HARMAN PHOENIX 200
София, Nikon FM2, HARMAN PHOENIX 200
София, Nikon FM2, HARMAN PHOENIX 200
София, Nikon FM2, HARMAN PHOENIX 200
София, Nikon FM2, HARMAN PHOENIX 200
София, Nikon FM2, HARMAN PHOENIX 200
София, Nikon FM2, HARMAN PHOENIX 200
София, Nikon FM2, HARMAN PHOENIX 200
София, Nikon FM2, HARMAN PHOENIX 200
Facebook comment